V pátém ročníku nás čeká historická vlastivědná etapa, proto jsme se žákyněmi a žáky V.A a V.B hned na úvod školního roku zavítali do pravěku a strávili jsme tři projektové dny bádáním v této době. Děti se rozdělily do tlup, za pomocí knihy E. Štorcha se přenesly do dob lovců mamutů a společně se domluvily, jak budou vypadat jejich projekty.

Hlavním cílem nebylo jen obeznámení se s jednotlivými obdobími pravěku, dobovým uměním a místními nalezišti, ale především umění spolupráce a koordinace jednotlivých rolí ve skupině. Dále si děti vyzkoušely, jaké to je malovat jako pračlověk, rozšifrovaly pravěkou stezku, zúčastnily se pravěké módní přehlídky a zahrály si na archeology, když vyhrabávaly kosterní pozůstatky dinosaurů. Vše završily prezentací svých projektů, při nichž popisovaly, vysvětlovaly, ostatní je hodnotily a kladly doplňující otázky.

Lucie Chudá